the pillars of the earth

Just nu tittar jag på serien "the pillars of the earth". Så grym serie, jag är beroende av den kan inte sluta titta! Serien är baserad på boken "svärdet och spiran". Jag har boken hemma men den är 1000 sidor lång så varje gång jag ens tittar på den så suckar jag, jag kommer aldrig kunna ta mig igenom boken. Jag kanske tar mig igenom boken för att serien är sååå grym. Sen är spelar ju världens sötaste kille i den. Han är rödhårig och blåögd, Eddie Redmayne, söt söt söt söt.

Det finns ingen sötare!

Rekomenderar starkt den här serien. Utspelar sig på 1100-talet. Usch den tiden var verkligen hemsk. Människorna var verkligen groteska och hemska. De krigade, våldtog kvinnor och männen betedde sig som skit. Männen har betett sig som skit i år och dar. Jag har läst många böcker om 1100 talet och 1500 talet. Fy sjutton vad arg man blir när man läser hur kvinnor blivit behandlade. Vissa män erkännde själva att de var världens härskare och en kvinna inte var någon alls om hon inte var gift med en man. En kvinna kunde inte äga något om hon inte var gift och hon kunde oftast inte bestäma över sig själv, inte ens vem hon skulle gifta sig med. Blir sjukt arg när jag läser sånt men ändå är det så fascinerande att läsa om historia om hur det var förut. Jag skulle vilja ha en tidsmaskin och åka till olika platser i tiden i ungefär ett år och utforska hur det var. Jag älskar att leva mig in i andra platser av tid, fast än att förhållanderna var dåliga. Jag skulle verkligen vilja det.

Kommentarer
Postat av: Maya

OMG. Visst är den bra! :D Älskar Eddie ;)

2011-01-09 @ 00:55:13
URL: http://mmayaa.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0