Jag skulle inte byta ut en minut med dig för en evighet utan dig

Imorse på radion så hörde jag på nrj att de intervjuvade en kvinna som var lifecoach. De frågade henne hur man skulle klara va denna mörka tid, hur man skulle kunna tänka possitvt fast det var mörkt och kallt. Hon hade bra råd som jag kommer att tänka på varje dag, iaf försöka.

Man måste ta något positivt från varenda dag och inte tänka och grubbla över det negativa. Det finns alltid något positivt varje dag. Man måste ta ett steg i taget för man kan inte ta det stora steget direkt från att må skit till att må toppen.

Det är bra att tänka på något positivt varje dag man blir faktiskt gladare. Man har lättare att sova för man har mindre saker att grubbla om. För när jag är orolig över någonting då tänker jag ofta på det innan jag ska sova och då tar det lång tid för mig att sova.

Det som får mig på bättre humör det är att ha något att se fram emot. Just nu är det Thailand och 11 veckor kvar. Det får mig att orka den här mörka kalla tiden. Jag ser fram emot balen, sommaren, göteborg, gotland. Det som också gör mig på bättre humör det är mysiga kvällar eller fika mitt i veckan. Att göra något mysigt mitt i veckan får mig att orka resten av veckan. Jag älskar filmkvällar med kompisar eller bara umgås med familjen och spela kort. Det är de små sakerna som betyder mest.


Kommentarer
Postat av: jennifer

ja absolut! skitlänge sen vi tog bilder...

Cool intervju. Ska börja tänka mer positivt. Annars tänker man ju bara negativt!

2011-01-12 @ 09:11:02
URL: http://jenniferlinn.blogg.se/
Postat av: Eveliina

okej.. öh, marre. Jag är upptagen på måndag, men vi kan ta det en annan gång! Haha, nejdå ;) Tack för tipset! <3

2011-01-12 @ 19:07:00
URL: http://eveliinass.blogg.se/
Postat av: Eveliina

Haha, du är så smart Marre!! :D <3

2011-01-12 @ 19:53:43
URL: http://eveliinass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0